Головна » 2021 » Листопад » 09
«СХВАЛЕНО»:
рішенням педагогічної ради
від «4» __02_________2021р.
протокол № _3__
«ЗАТВЕРДЖУЮ»:
Завідувач ДНЗ №21
«Дружний»
_____________ Полюшко Н.С.

Положення
про внутрішню систему забезпечення якості
освіти ЗДО №21 «Дружний»

Покровськ, 2021
Вступ
Головною метою ЗДО №21 «Дружний» є всебічний розвиток дитини як особистості та найвищої цінності суспільства. Досягти даної мети можливо забезпечивши високий рівень якості освіти.
Запровадження внутрішньої системи забезпечення якості – стратегічне рішення закладу, яке покликане допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо її ефективного та сталого розвитку.
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО №21 «Дружний» розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону
України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти та Державної служби якості освіти України .
Якість освіти розглядається у нерозривній єдності якості процесу (діяльності) і якості результату. Якість освітнього процесу є невід’ємною складовою якості освіти, яка залежить від якості освітнього середовища, включає якісні і кількісні характеристики освітнього процесу, якість професійної компетентності педагогічного колективу, якість організаційно-управлінської компетентності.
Внутрішня система забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти дозволяє членам адміністрації ДНЗ №55 «Дружний» постійно забезпечувати систематичне, неухильне вдосконалення якості освітньої діяльності та якості освіти, а отже, досягнути головної мети освітньої діяльності закладу.

Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі включає:
- стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання діяльності педагогічних працівників;
- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
- безпекову складову;
- створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- вивчення та самооцінювання якості освіти.
Складовими внутрішніх чинників забезпечення якості дошкільної освіти є:
- якість основних умов освітнього процесу;
- якість реалізації освітнього процесу;
- якість результатів освітнього процесу.
Забезпечення якості загальної середньої освіти закладу повинні відповідати Державним стандартам відповідних рівнів, що є пріоритетом та спільною метою освітньої діяльності всіх її учасників.
Забезпечення якості освіти є багатоплановим і включає в себе:
-наявність необхідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо);
-організацію освітнього процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освіти; контроль освітньої діяльності та якості підготовки фахівців на всіх етапах навчання.
Внутрішня система забезпечення якості освіти, спрямована на вдосконалення всіх напрямів діяльності закладу.
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти регламентує зміст і порядок забезпечення якості освіти для здобувачів освіти за такими напрямами:
- освітнє середовище;
- система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти;
- система педагогічної діяльності;
- система управлінської діяльності.
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти погоджується педагогічною радою, яка має право вносити в нього зміни та доповнення і затверджується керівником закладу.

Мета, завдання

Мета внутрішньої системи якості освіти дошкільного закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ДНЗ з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.
Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:
- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування логіко-математичної компетентності здобувачів освіти;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:
-здобувачі освіти та їх батьки (або законних представників дітей);
-педагогічний персонал ДНЗ;
- відділ освіти Покровської міської ради;
-громадськість.
Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6(7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;
- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;
-ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків (або законних представників дітей), наявних умов розвитку дошкільників;
-якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
-показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

Критерії та індекатори для самооцінювання управлінських процесів ЗДО №21 «Дружний»
Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище», «Здобувачі дошкільної освіти», «Фахова діяльність педагогічних працівників», «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти».
1. «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»
Створення комфортних і безпечних умов навчання та праці.
• Приміщення і територія закладу дошкільної освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці. Забезпечена архитектурна доступність території та приміщень будувлі
• Заклад забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми. Забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території і приміщень, дотримані санітарно-гігієнічні вимоги. Обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним вимогам
• Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.
• Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення
їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.
• У закладі дошкільної освіти створюються умови для якісного харчування здобувачів освіти.
У закладі створені умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів освіти.
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
• Заклад дошкільної освіти планує та реалізує свою діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
• Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.
• Адміністрація закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються затверждженному порядку реагування на їх прояви.
Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
• Приміщення та територія закладу дошкільної освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.
• У закладі дошкільної освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
• Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.
• Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
Діяльність закладу спрямована на облаштування осередків освітнього середовища, забезпечення ігровим, роздатковим та дидактичним матеріалом.
Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео-, аудіо- носії інформації, розмножувальна техніка.
Для забезпечення більш широких і різноманітних зв'язків закладу із зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел інформації ДНЗ 55 «Дружний» підключено до швидкісного Інтернету.
Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля закладу функціонує офіційний сайт закладу- detsad.at.ua
2. «Здобувачі дошкільної освіти»
Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти
•У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент дошкільної освіти
•Здійснюється внутрішній моніторинг стану і результатів освітньої діяльності
Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти, здійснюючи моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетенцій дошкільників, використовують підготовлений інструментарій (анкети, кваліметричні моделі, діагностичні карти), оцінюють результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на його ефективність. Результат моніторингу узагальнюється педагогічними працівниками в текстовом, табличному та графічному вигляді. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.
Показниками ефективності освітнього процесу якості надання освітніх послуг можуть бути:
-% здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;
- позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог комплексної програми;
- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;
- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

3. «Фахова діяльність педагогічних працівників»
Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
• Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результати-вність;
• Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;
• Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);
• Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);
• Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;
• Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстер-ності педагогічних працівників:
• Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
• Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти.
Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти:
• Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства;
• Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок;
• Педагогічні працівники у закладі освіти практикують педагогічне наставництво, взаємонавчання та інші форм професійної співпраці.
Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти
•У закладі функціонує методичний кабінет, діяльність якого спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги;
•Забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти;
•Інформаційно-просвітницький простір є доспупним, сучаним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу
З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 120 годин.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами:
- довгострокове підвищення кваліфікації – курси;
- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, «круглі столи» тощо.
Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу.
Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація.
Атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
4. «Управлінські процеси закладу освіти»
Наявність концепції розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
• У закладі освіти затверджено концепцію його розвитку, спрямовану на під-вищення якості освітньої діяльності.
• У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності зді йснюються відповідно до концепції його розвитку та з урахуванням освітніх програм.
• У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі концепції і процедур забезпечення якості освіти.
• Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.
Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
• Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.
• Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих ресурсах. ( інтернет-сайті)
Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.
• Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.
• Керівництво закладу дошкільної освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.
• Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці уча-сників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою.
• У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обо-в’язків усіх учасників освітнього процес.
• Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
• Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.
• Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє виявленню громадської ак-тивності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.
• Режим роботи закладу дошкільної освіти та розклад занять враховують ві-кові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.
• У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.
Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
• Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності.
• Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
Критеріями ефективності управлінської діяльності є:
- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги за якістю освітнього процесу ;
- оптимальність та дієвість управлінських рішень;
- керованість процесу управління забезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявність підрозділу або посадової особи, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);
- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової)
- підвищення показника відповідності засвоєних здобувачами освіти рівня та обсягу знань, умінь, навичок, інших компетентностей вимогам стандартів освіти;
- наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.
Публічність освітньої діяльності закладу може здійснюватися публікаціями педагогічних працівників, батьків у засобах масової інформації, друкування продукції педагогічних працівників у фахових виданнях.
Публічна інформація про розвиток закладу забезпечується шляхом проведення щорічного звіту на нараді при завідувачі та загальних батьківських зборах.
Переглядів: 100 | Додав: lozinskayvika | Дата: 09.11.2021