ПРАТ «ШАХТОУПРАВЛЫННЯ «ПОКРОВСЬКЕ» ДНЗ №55 «ДРУЖНИЙ»
«СХВАЛЕНО»: рішенням педагогічної ради від «17» вересня 2020р. протокол № __1__ «ЗАТВЕРДЖУЮ» Завідувач ДНЗ №55 «Дружний» ______________ Полюшко Н.С.
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №55 «ДРУЖНИЙ» на 2020-2021 навчальний рік
м. Покровськ
Освітню програму схвалено рішенням засідання педагогічної ради закладу (протокол № 1 від 17.09.2020 року) та затверджено наказом завідувача закладу № від року.
Автори- укладачі: Полюшко Н.С., завідувач ДНЗ № 55 «Дружний» Лозинська В.О, практичний психолог закладу
Зміст Загальні відомості про ДНЗ № 55 «Дружний» Розділ І. Загальні положення 1. Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО 2. Пріоритетні напрямки роботи закладу 3. Тривалість навчального року 4. Мережа груп 5. Режим роботи закладу Розділ II. Інструменти забезпечення якості освіти 1. Кадрове забезпечення 2. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності 3. Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу 4. Контроль якості освітнього процесу 5. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів 6. Моніторинг сформованості компетенцій дітей Розділ ІІІ. Методична проблема та завдання на 2020-2021 н.р Розділ ІV. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми Розділ V. Особливості організації освітнього процесу 1. Режим дня 2. Планування освітнього процесу 3. Види діяльності 4. Форми організації освітнього процесу 5. Навчальне навантаження 6. Види і типи занять 7. Інноваційна діяльність Розділ VI. Завдання та результати освітньої діяльності Розділ VІI. Модель випускника закладу дошкільної освіти
Загальні відомості ро ДНЗ Повна назва закладу ПРАТ «ШУ «Покровське», ДНЗ № 55 «Дружний» Код ЄДРПОУ 13498562 Юридична адреса закладу 85300,Донецька область, м. Покровськ, пл. Шибанкова,1а, Електронна адреса drugniy-55@ukr.net Адреса сайту detsad.at.ua Прізвище, ім’я, по батькові завідувача закладу Полюшко Наталія Степанівна Дата заснування закладу 29.10.2010 року Проектна потужність 177 дітей Площа земельної ділянки 9328 м. кв. Площа будівлі 3245 м.кв. Кількість груп 10 Мова навчання українська Режим роботи закладу 07.00-19.00 Години прийому завідувача Щодня, 08.00-10.00; 16.00-17.30.
Розділ І. Загальні положення 1. Нормативно-правове забезпечення діяльності ДНЗ №55 «Дружний» Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до: - Закону України «Про освіту»; - Закону України «Про дошкільну освіту»; - Базового компонента дошкільної освіти в Україні; - Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. №305; - Типового положення про атестацію педагогічних працівників; - Типового положення про методичний кабінет дошкільного начального закладу; - Статуту закладу; - Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом МОН України від 16.06.2015 р. №641); - Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234); - Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446; - Листа МОН України від 23.04.2020 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в період карантину»; - Листа МОН від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»; - Листа МОН від 27.09.2010 р. №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку»; - Листа МОН від 30.07.2020 р. №1/9-411 ««Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»; - Додатку до листа МОН України №1/9-394 від 22.07.2020 «Перелік навчальної літератури, програм, рекомендованих МОН України для використання у закладах дошкільної освіти»; - Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 р. №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах»; - Листа МОН "Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади" від 04.10.2007 р. № 1/9-583; - Листа МОН від 19.08.2011 р. №1/9-635 «Щодо організації та проведення «Тижня безпеки дитини» в дошкільних навчальних закладах»; - Листа МОН України від 17.09.19 №1/9-581 «Про застосування державної мови в освітньому процесі»; - Листа МОН України від 09.12.2019 №1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти»; - Листа МОН України від 25.06.2020 №1/9-348 «Рекомендації щодо створення інклюзивного освітнього середовища, зокрема універсального дизайну та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій, в закладах дошкільної освіти»; - Інструктивно-методичних рекомендацій (додатку до листа МОН України від 12.12.2019 №1/9-765) «Організація медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти»; - Методичних рекомендацій (додаток до листа МОН України від 12.12.2019 №1/9-766) «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»; - Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ від 17.04.06 р. №298/227 зі змінами від 26.02.13р. №202/165; - Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491); - Інструктивно-методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ» №1/9-563 від 16.08.10 р.; - Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація фізкультурно- оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16 р.; - Інструктивно-методичного листа МОН «Про організацію роботи з дітьми 5-річного віку» №1/9-664 від 27.09.10 р.; - Наказу МОН від 19.12.2017 № 1633 «Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»; - розпорядчих документів Покровської міської ради; - наказів відділу освіти Покровської міської ради; - інших нормативно-правових документів в сфері освіти. 2. Пріоритетні напрямки роботи закладу Колектив дошкільного навчального закладу у 2020-2021 навчальному році продовжує вдосконалювати навчально-виховну роботу за програмою виховання та навчання дітей дошкільного віку «Я у Світі» та програмою розвитку дітей «Впевнений старт» та визначає для себе такий основний напрям роботи: «Впровадження сучасних підходів до логіко-математичного розвитку дошкільників в процесі розумово-пізнавальної діяльності»
3. Тривалість навчального року Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.
4. Мережа груп У 2020-2021 навчальному році укомплектовано 10 груп: - 3 групи раннього віку - третього року життя (група №3; №4; №6); - 2 групи молодшого віку - четвертого року життя (групи №9; №10); - 2 групи середнього віку - п'ятого року життя (групи №1; №5); - 3 групи старшого віку - шостого року життя (групи №2; №7; №8) З них: 1 логопедична група (№2).
Група (№, назва) Вік Спеціальні групи Кількість дітей за списком №3 «Калинонька» ранній - 8 №4 «Подоляночка» ранній - 8 №6 «Малюк» ранній - 6 №9 «Веснянка» молодший - 18 №10 «Дзвоники» молодший - 16 №1 «Капітошка» середній - 14 №5 «Ягідка» середній - 17 №7 «Мальвінка» старший - 16 №8 «Сонечко» старший - 15 №2 «Казка» старший логопедична 14 Всього 132
5. Режим роботи закладу Заклад працює за 5-денним режимом роботи. Режим роботи закладу: 07.00 – 19.00 Розділ II. Інструменти забезпечення якості освіти 1. Кадрове забезпечення Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Педагогічні кадри мають повну вищу, неповну вищу, базову освіту за відповідною спеціальністю. Загальна кількість працівників складає 63 особи, з них - 30 педагогічних працівників, 2 - медичних працівника, 31 особа обслуговуючого персоналу. Якісний склад педагогічних працівників Посада Категорія Пед.звання Вища категорія 1 категорія ІІ категорія Спеціаліст Без категорії Завідувач 1 Вчитель-логопед 1 Практичний психолог 1 Вихователь 1 5 3 4 11 Музичний керівник 1 1 Інструктор з фізичного виховання 1 Всього 2 7 5 4 12
Згідно з перспективним планом проходження атестації у 2021 році заплановано атестувати 6-х педагогів: Полюшко Н.С (завідувач), Лозинська В.О. (практичний психолог), Сіліванова І.О. (вихователь), Блінова О.А (вихователь), Жувава О.М ( вихователь), Резнік Л.К. ( музичний керівник). Згідно з перспективним планом проходження курсів підвищення кваліфікації протягом 2021 року заплановано направити на курси при Донецькому облІППО: 8 педагогів 2. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності ДНЗ перебуває на високому рівні, чому сприяє систематична робота у цьому напрямку адміністрації закладу та підприємству-засновнику. Усі приміщення ДНЗ відповідають санітарно-гігієнічним нормативам та сучасним вимогам. Освітнє середовище закладу наповнене відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633. Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог листа МОН України від14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».
Структура предметно-просторового середовища закладу
Назва центру, локації Куточки, які утворюють центр (локацію) Наявність куточків у групах для дітей різного віку 3-й рік життя 4-й рік життя 5-й рік життя 6-й рік життя
Пізнавально- інтелектуальний центр Куточок сенсорного виховання + + + + Куточок моделювання та конструювання + + + Куточок логіко-математичного розвитку + + + Національний куточок + + + + Куточок природи + + + +
Фізкультурно- оздоровчий центр Куточок фізичного виховання + + + + Валеологічний куточок + + + + Куточок безпеки життєдіяльності + + + +
Ігровий центр Куточок сюжетно- рольових ігор + + + + Куточок конструкцій- но- будівельних ігор + + + + Куточок ряження + + + + Художньо- естетичний центр Куточок образотворчості + + + + Куточок музичного виховання + + + +
Мовленнєвий центр Мовленнєвий куточок + + + + Куточок книжки + + + + Театральний куточок + + + +
Центр самоорганізації Куточок чергових + + Куточок усамітнення + + + + Куточок праці Матеріали, ігри для розвитку навичок самообслуговування + +
3. Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у закладі здійснюється відповідно до вимог Листа МОН від 22.07.2020 № 1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році». 4. Контроль якості освітнього процесу
Графік контролю за станом освітнього процесу
№ Теми контролю Дата Відпові- дальний Форма прове-дення Резуль- тат 1 Вибіркові перевірки підготовки вихователів і спеціалістів до занять, організаційних моментів постійно Полюшко Н.С. відвідування аналіз 2 Атестацій робочих місць педагогів до нового навчального року Вересень 2020 Полюшко Н.С. моніторинг довідка 3 Моніторинг адаптаційного періоду новоприбулих дітей постійно Лозинська В.О. спостереження аналіз 4 Стан організації харчування Вересень 2020 Полюшко Н.С. розпорядження наказ 5 Готовність дошкільників до навчання у школі Травень 2021 Лозинська В.О. діагностика довідка 6 Відкриті заняття педагогів Згідно графіку Полюшко Н.С. відвідування аналіз 7 Готовність працівників до робочого дня постійно Полюшко Н.С. перевірка інформація 8 Стан ведення ділової документації, планування освітньо-виховного процесу постійно Полюшко Н.С. Лозинська В.О. Фронтальна перевірка інформація 9 Організація та проведення прогулянок. Дотримання режиму прогулянок. постійно Лозинська В.О. перевірка інформація 10 Огляд навчальної бази груп, де працюють вихователі, які атестуються грудень 2020 Атестаційна комісія аналіз довідка 11 Визначення рівня знань дітей за розділами програми 2 рази на рік Лозинська В.О. аналіз довідка
5. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів Оцінювання рівня педагогічної майстерності педагогів здійснюється за модульно-критеріальною моделлю шляхом опитувань, тестувань, анкетувань та спостережень за якістю організації освітнього процесу. 6. Моніторинг рівня сформованості компетенції дітей Оцінювання рівня сформованості компетенції дітей проводиться вихователями, за участі вихователя-методиста, практичного психолога, двічі на рік: перше оцінювання - у вересні, друге - у травні. Діагностування проводиться за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Інструментарій для діагностування розроблено на основі методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р. Діагностування у мовній (логопедичній) групі проводиться вчителем-логопедом тричі на рік: перше оцінювання - у вересні, друге - у січні, третє - у травні. Розділ ІІI. Методична проблема та завдання на 2020-2021 н.р. Проблема, над якою працює ДНЗ : Формування логіко-математичної компетентності дошкільників шляхом використання інноваційних форм роботи з дітьми, педагогами та батьками. Річні завдання 1. Посилити роботу над вдосконаленням системи здоров’язбереження, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки на засадах партнерської взаємодії педагогічного колективу, дітей та їх батьків. Посилити роботу щодо заохочення всіх учасників освітнього процесу до дотримання гігієнічних навичок, соціальної дистанції у приміщенні та на території ДНЗ з метою забезпечення виховання профілактичних протиепідемічних заходів. 2. Створити умови для логіко-математичного розвитку та виховання дошкільників через формування основ соціальної компетентності дітей, спрямувавши спільні зусилля педагогічного колективу та батьків на розвиток творчого потенціалу кожної дитини, адаптації її до сучасного світу, навчання мислити та діяти самостійно. 3. Продовжити роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини, тим сам забезпечити наступність між дошкільною та початковою ланками освіти. 4. Організувати науково-методичний супровід удосконалення форм і методів підвищення кваліфікації, педагогічної майстерності, професійної самостійності та творчої ініціативи педагогічних працівників
Завдання на літній оздоровчий період: 1. Створення умов для формування здорового образу життя дітей, зміцнення їх фізичного та психічного здоров’я у літній період 2. Організація активної, змістовної, різноманітної та цікавої діяльності дітей, під час якої формується дитячий колектив, засвоюються правила та виховуються позитивні навички культурної поведінки, накопичуються уявлення про навколишній світ та оточуюче середовищ 3. Забезпечення максимального перебування дітей на свіжому повітрі (ранковий прийом, гімнастика, прогулянки, фізкультурні дозвілля, розваги). Розділ ІV. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми
В освітньому процесі закладу зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується через програму «Впевнений старт»
Мета освітньої програми : збагачення досвіду взаємодії дитини дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості
Завдання програми - Організувати життєдіяльність дошкільників у специфічно дитячих видах діяльності ( гра, спілкування, образотворча, художньо-естетична); - Підвищити професійну підготовку вихователів щодо формування психологічної зрілості дошкільника, готовності дитини до систематичного навчання у умовах нової української школи ( життєві компетентності та здатність до навчання, мотивація, саморегуляція, вміння спілкуватися, сформований інтерес до пізнавальної діяльності).
Корекційна робота у спеціальній (мовній) групі для дітей з порушенням мовлення здійснюється згідно з вимогами програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Програмно-методичних комплексів «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» та «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (Рібцун Ю.В.).
Інваріантна складова також реалізується через парціальні програми: - Психолого-педагогічне проектування (всі педагоги); - Програма “Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку”. - Технологія розвитку творчої особистості (ТРВЗ), автор Г. Альтшуллер; - Музичні ігри Железнових; - Логіко-математичні блоки Дьєнеша; - Технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка. Розділ V. Особливості організації освітнього процесу 1. Режим дня Організація життєдіяльності дітей 3–го року життя
Час Режимні моменти Зміст 07.00-08.00 Прийом дітей Прийом дітей ( за сприятливих погодних мов ) на вулиці. Спілкування вихователя з дітьми, ігри для спілкування і створення настрою 08.00-08.10 Ранкова зарядка Виконання узгодженого комплексу вправ під музичний супровід 08.10-08.20 Ранкове коло Налаштування на день; організуючі вправи 08.30-08.50 Сніданок Привернення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі, догодовування за потреби 08.50-09.00 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 9.00-10.00 Заняття ( усі види занять згідно узгодженого розкладу) Кількість та час проведення занять подається окремо Сенсорний розвиток ( дидактичні вправи та ігри спрямовані на сенсорний розвиток дітей). Ознайомлення з природним довкіллям( рослинний, тваринний світ, явища природи, природні об’єкти).Художньо-продуктивна діяльність:( заняття з музики, малювання, ліплення тощо). Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування ( дидактичні ігри, вправи). Здоров’я та фізичний розвиток.
10.00-11.20 Прогулянка Одягання: послідовність, вихід на прогулянку. Спостереження за змінами у навколишньому середовищі; рухливі ігри та вправи на свіжому повітрі. Повернення з прогулянки: ігри; самоконтроль дітей; контроль і оцінювання їх діяльності; послідовність роздягання; вільна діяльність дітей
11.20-11.30 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 11.30-12.00 Обід Прийом їжі. Корегування вмінь користування столовими приборами. Залучення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності. Полоскання ротової порожнини після прийому їж 12.00 – 12.10 Гігієнічні процедури Гігієнічні процедури: залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 12.10.- 14.50 Денний відпочинок Сон дітей, ароматерапія ( відповідно віку) 14.40 – 15.00 Підйом дітей Поступовий підйом, спілкування вихователя з дітьми. Індивідуальна робота з дітьми, створення умов для самостійної діяльності. Коригувальна гімнастика після сну: підготовка до коригувальної гімнастики, привернення уваги дітей. Загартовуючі процедури: "доріжка здоров'я", масаж, дихальні вправи 15.00-15.10 Гігієнічні процедури Формування культурно-гігієнічних навичок: привернення уваги дітей до гігієнічних процедур; гігієнічні процедури; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; прийоми самоконтроля; оцінювання діяльності дітей; послідовність миття рук; послідовність одягання; контроль за зовнішнім виглядом, охайність зачіски. 15.10 – 15.30 Підвечірок Прийом їжі. Корегування вмінь користування столовими приборами. Культура їжі. 15.30 – 17.00 Індивідуальна робота, підгрупові заняття Спілкування з дітьми, індивідуальна робота, ігри та вправи, спрямовані на розвиток дитини 17.00-17.20 Полуденок Прийом їжі. Корегування вмінь користування столовими приборами. Культура їжі. 17.20-17.30 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 17.30-18.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки; створення інтересу; ігрові прийоми; індивідуальні бесіди; добирання ігрового матеріалу; мотивація діяльності дітей. Одягання, відпрацювання послідовності одягання (ігрові, словесні, наочні, практичні прийоми). Рухливі ігри: 2-3 ігри великої рухливості; 2-3 ігри малої та середньої рухливості; на вибір дітей. Індивідуальна робота з розвитку рухів, фізичних якостей: самостійна ігрова діяльність; створення умов для розвитку сюжетно-рольових ігор; ігри з природним матеріалом; індивідуальна робота із зображувальної діяльності, розвитку мовлення; театралізація в теплу пору року; ліплення Снігових Баб взимку.
18.30 – 19.00 Самостійна ігрова діяльність Організація самостійної діяльності дітей спокійних ігор; індивідуальна робота з дітьми та поступове повернення додому
Організація життєдіяльності дітей 4–го року життя
Час Режимні моменти Зміст 07.00-08.00 Прийом дітей Прийом дітей на свіжому повітрі ( за сприятливих погодних умов). Спілкування вихователя з дітьми: індивідуальні бесіди, ігри для спілкування і створення настрою дітей. Організація самостійної діяльності дітей: різні види ігор, праця в куточку природи, образотворча діяльність.
08.00-08.10 Ранкова зарядка Виконання узгодженого комплексу вправ під музичний супровід 08.10-08.20 Ранкове коло Налаштування на день; організуючі вправи 08.30-08.50 Сніданок Привернення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі. 08.50-09.00 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 9.00-10.30 Заняття ( усі види занять згідно узгодженого розкладу) Кількість та час проведення занять подається окремо Підготовка до заняття, (прибирання іграшок, переведення уваги на інший вид діяльності, оцінювання діяльності дітей . Ознайомлення з природним довкіллям( рослинний, тваринний світ, явища природи, природні об’єкти, життєдіяльність людини, Всесвіт). Художньо-продуктивна діяльність:( заняття з музики, хореографія, малювання, ліплення, конструювання тощо). Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування ( дидактичні ігри, вправи). Здоров’я та фізичний розвиток. Логіко-математичний розвиток (форма, колір, порівняння тощо).
10.30-11.50 Прогулянка Одягання: послідовність, вихід на прогулянку. Спостереження за змінами у навколишньому середовищі; рухливі ігри та вправи на свіжому повітрі. Рухливі ігри: 2-3 гри великої рухливості; 2-3 гри малої та середньої рухливості; ігри на вибір дітей Повернення з прогулянки: ігри; самоконтроль дітей; контроль і оцінювання їх діяльності; послідовність роздягання; вільна діяльність дітей
11.50-12.00 Гігієнічні процедури Залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 12.00 -12.30 Обід Прийом їжі. Залучення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності. Полоскання ротової порожнини після прийому їж 12.30 – 12.50 Гігієнічні процедури Гігієнічні процедури: залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 12.50.- 14.40 Денний відпочинок Сон дітей, ароматерапія ( відповідно віку) 14.40 – 15.00 Підйом дітей Поступовий підйом, спілкування вихователя з дітьми. Індивідуальна робота з дітьми, створення умов для самостійної діяльності. Коригувальна гімнастика після сну: підготовка до коригувальної гімнастики, привернення уваги дітей. Загартовуючі процедури: "доріжка здоров'я", масаж, дихальні вправи 15.00-15.10 Гігієнічні процедури Формування культурно-гігієнічних навичок: привернення уваги дітей до гігієнічних процедур; гігієнічні процедури; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; прийоми самоконтроля; оцінювання діяльності дітей; послідовність миття рук; послідовність одягання; контроль за зовнішнім виглядом, охайність зачіски. 15.10 – 15.30 Підвечірок Прийом їжі. Культура їжі. 15.30 – 17.00 Індивідуальна робота, підгрупові заняття Спілкування з дітьми, індивідуальна робота, ігри та вправи, спрямовані на розвиток дитини 17.00-17.20 Полуденок Прийом їжі. Культура їжі. 17.20-17.30 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук, залучення уваги дітей до гігієнічних процедур 17.30-18.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки; створення інтересу; ігрові прийоми; індивідуальні бесіди; добирання ігрового матеріалу; мотивація діяльності дітей. 2. Одягання, відпрацювання послідовності одягання (ігрові, словесні, наочні, практичні прийоми). 3. Рухливі ігри: 2-3 ігри великої рухливості; 2-3 ігри малої та середньої рухливості; на вибір дітей. 4. Індивідуальна робота з розвитку рухів, фізичних якостей: самостійна ігрова діяльність; створення умов для розвитку сюжетно-рольових ігор; ігри з природним матеріалом; індивідуальна робота із зображувальної діяльності, розвитку мовлення; театралізація в теплу пору року; ліплення Снігових Баб взимку.
18.30 – 19.00 Самостійна ігрова діяльність Організація самостійної діяльності дітей спокійних ігор; індивідуальна робота з дітьми та поступове повернення додому Організація життєдіяльності дітей 5–го року життя Час Режимні моменти Зміст 07.00-08.00 Прийом дітей Прийом дітей на свіжому повітрі ( за сприятливих погодних умов). Спілкування вихователя з дітьми: індивідуальні бесіди, ігри для спілкування і створення настрою дітей. Організація самостійної діяльності дітей: різні види ігор, праця в куточку природи, образотворча діяльність. Формування культури поведінки: вітання, ввічливі взаємини з однолітками, дорослими. Підготовка до ранкової гімнастики
08.10-08.25 Ранкова гімнастика Виконання узгодженого комплексу вправ під музичний супровід 08.25-08.35 Ранкове коло Налаштування на день; організуючі вправи 08.35-08.50 Сніданок Сервірування столу: бесіда з черговими; ознайомлення з меню, оголошення його дітям; привернення уваги дітей до естетичного оформлення столів. Привернення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності 08.50-09.00 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 9.00-11.00 Заняття ( усі види занять згідно узгодженого розкладу) Кількість та час проведення занять подається окремо Підготовка до заняття, (прибирання іграшок, переведення уваги на інший вид діяльності, оцінювання діяльності дітей . Ознайомлення з природним довкіллям( рослинний, тваринний світ, явища природи, природні об’єкти, життєдіяльність людини, Всесвіт). Художньо-продуктивна діяльність:( заняття з музики, хореографія, малювання, ліплення, конструювання тощо). Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування ( дидактичні ігри, вправи). Здоров’я та фізичний розвиток. Логіко-математичний розвиток (форма, колір, порівняння тощо). Прибирання робочих місць після занять. Прибирання робочих місць після занять.
11.00 – 12.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки, самостійне одягання: послідовність, вихід на прогулянку. Спостереження за змінами у навколишньому середовищі; рухливі ігри та вправи на свіжому повітрі. Рухливі ігри: 2-3 гри великої рухливості; 2-3 гри малої та середньої рухливості; ігри на вибір дітей Праця на ділянці: мотивація діяльності дітей; визначення обсягу роботи; розподіл обов'язків; підготовка обладнання; виконання трудових дій; прибирання обладнання; оцінювання діяльності Повернення з прогулянки: ігри; самоконтроль дітей; контроль і оцінювання їх діяльності; послідовність роздягання; вільна діяльність дітей
12.30 – 12.40 Гігієнічні процедури Залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 12.40 -13.00 Обід Прийом їжі. Залучення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності. Полоскання ротової порожнини після прийому їж 13.00 – 13.10 Гігієнічні процедури Гігієнічні процедури: залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 13.10.- 15.00 Денний відпочинок Сон дітей, ароматерапія ( відповідно віку) 15.00-15.10 Підйом дітей Поступовий підйом, спілкування вихователя з дітьми. Індивідуальна робота з дітьми, створення умов для самостійної діяльності. Коригувальна гімнастика після сну: підготовка до коригувальної гімнастики, привернення уваги дітей. Загартовуючи процедури: "доріжка здоров'я", масаж, дихальні вправи 15.10-15.20 Гігієнічні процедури Формування культурно-гігієнічних навичок: привернення уваги дітей до гігієнічний процедур; гігієнічні процедури; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; прийоми самоконтроля; оцінювання діяльності дітей; послідовність миття рук; послідовність одягання; контроль за зовнішнім виглядом, охайність зачіски. 15.20 – 15.40 Підвечірок Прийом їжі. Культура їжі. 15.40 – 17.00 Індивідуальна робота, підгрупові заняття Спілкування з дітьми, індивідуальна робота, ігри та вправи, спрямовані на розвиток дитини 17.00-17.20 Полуденок Прийом їжі. Культура їжі. 17.20-17.30 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук, залучення уваги дітей до гігієнічних процедур 17.30-18.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки; створення інтересу; ігрові прийоми; індивідуальні бесіди; добирання ігрового матеріалу; мотивація діяльності дітей. 2. Одягання, відпрацювання послідовності одягання (ігрові, словесні, наочні, практичні прийоми). 3. Рухливі ігри: 2-3 ігри великої рухливості; 2-3 ігри малої та середньої рухливості; на вибір дітей. 4. Індивідуальна робота з розвитку рухів, фізичних якостей: самостійна ігрова діяльність; створення умов для розвитку сюжетно-рольових ігор; ігри з природним матеріалом; індивідуальна робота із зображувальної діяльності, розвитку мовлення; театралізація в теплу пору року; ліплення Снігових Баб взимку.
18.30 – 19.00 Самостійна ігрова діяльність Організація самостійної діяльності дітей спокійних ігор; індивідуальна робота з дітьми та поступове повернення додому
Організація життєдіяльності дітей 6–го року життя Час Режимні моменти Зміст 07.00-08.00 Прийом дітей Прийом дітей на свіжому повітрі ( за сприятливих погодних умов). Спілкування вихователя з дітьми: індивідуальні бесіди, ігри для спілкування і створення настрою дітей. Організація самостійної діяльності дітей: різні види ігор, праця в куточку природи, образотворча діяльність. Формування культури поведінки: вітання, ввічливі взаємини з однолітками, дорослими. Підготовка до ранкової гімнастики
08.10-08.25 Ранкова гімнастика Виконання узгодженого комплексу вправ під музичний супровід 08.25-08.35 Ранкове коло Налаштування на день; організуючі вправи 08.35-08.50 Сніданок Сервірування столу: бесіда з черговими; ознайомлення з меню, оголошення його дітям; привернення уваги дітей до естетичного оформлення столів. Привернення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності 08.50-09.00 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук 9.00-11.00 Заняття ( усі види занять згідно узгодженого розкладу) Кількість та час проведення занять подається окремо Підготовка до заняття, (прибирання іграшок, переведення уваги на інший вид діяльності, оцінювання діяльності дітей . Ознайомлення із соціумом. Ознайомлення з природним довкіллям( рослинний, тваринний світ, явища природи, природні об’єкти, життєдіяльність людини, Всесвіт). Художньо-продуктивна діяльність:( заняття з музики, хореографія, малювання, ліплення, конструювання тощо). Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування ( дидактичні ігри, вправи). Здоров’я та фізичний розвиток. Логіко-математичний розвиток (форма, колір, порівняння тощо). Прибирання робочих місць після занять. Прибирання робочих місць після занять.
11.00 – 12.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки, самостійне одягання: послідовність, вихід на прогулянку. Спостереження за змінами у навколишньому середовищі; рухливі ігри та вправи на свіжому повітрі. Рухливі ігри: 2-3 гри великої рухливості; 2-3 гри малої та середньої рухливості; ігри на вибір дітей Праця на ділянці: мотивація діяльності дітей; визначення обсягу роботи; розподіл обов'язків; підготовка обладнання; виконання трудових дій; прибирання обладнання; оцінювання діяльності Повернення з прогулянки: ігри; самоконтроль дітей; контроль і оцінювання їх діяльності; послідовність роздягання; вільна діяльність дітей Організація ігор. 12.30 – 12.40 Гігієнічні процедури Залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 12.40 -13.00 Обід Прийом їжі. Залучення уваги дітей до їжі; індивідуальна робота з виховання культури їжі; правила етикету; оцінювання діяльності. Полоскання ротової порожнини після прийому їжі 13.00 – 13.10 Гігієнічні процедури Гігієнічні процедури: залучення уваги дітей до гігієнічних процедур; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; самоконтроль дітей; оцінювання діяльності 13.10.- 15.00 Денний відпочинок Сон дітей, ароматерапія ( відповідно віку) 15.00-15.10 Підйом дітей Поступовий підйом, спілкування вихователя з дітьми. Індивідуальна робота з дітьми, створення умов для самостійної діяльності. Коригувальна гімнастика після сну: підготовка до коригувальної гімнастики, привернення уваги дітей. Загартовуючи процедури: "доріжка здоров'я", масаж, дихальні вправи 15.10-15.20 Гігієнічні процедури Формування культурно-гігієнічних навичок: привернення уваги дітей до гігієнічний процедур; гігієнічні процедури; закріплення правил миття рук; розповідь вихователя про чистоту; прийоми самоконтроля; оцінювання діяльності дітей; послідовність миття рук; послідовність одягання; контроль за зовнішнім виглядом, охайність зачіски. 15.20 – 15.40 Підвечірок Прийом їжі. Культура їжі. 15.40 – 17.00 Індивідуальна робота, підгрупові заняття Спілкування з дітьми, індивідуальна робота, ігри та вправи, спрямовані на розвиток дитини 17.00-17.20 Полуденок Прийом їжі. Культура їжі. 17.20-17.30 Гігієнічні процедури Закріплення культури відвідування туалету, правил миття рук, залучення уваги дітей до гігієнічних процедур. Контроль за зовнішнім виглядом, охайність зачіски. Формування культури поведінки; доброзичливі взаємини з однолітками, дорослими.
17.30-18.30 Прогулянка Підготовка до прогулянки; створення інтересу; ігрові прийоми; індивідуальні бесіди; добирання ігрового матеріалу; мотивація діяльності дітей. 2. Одягання, відпрацювання послідовності одягання (ігрові, словесні, наочні, практичні прийоми). 3. Рухливі ігри: 2-3 ігри великої рухливості; 2-3 ігри малої та середньої рухливості; на вибір дітей. 4. Індивідуальна робота з розвитку рухів, фізичних якостей: самостійна ігрова діяльність; створення умов для розвитку сюжетно-рольових ігор; ігри з природним матеріалом; індивідуальна робота із зображувальної діяльності, розвитку мовлення; театралізація в теплу пору року; ліплення Снігових Баб взимку.
18.30 – 19.00 Самостійна ігрова діяльність Організація самостійної діяльності дітей спокійних ігор; індивідуальна робота з дітьми та поступове повернення додому
2. Планування освітнього процесу Планування освітнього процесу здійснюється: (за блочно-тематичним принципом, проектною технологією, за режимними моментами)
3. Види діяльності Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності: ігровій - провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та ін.
4. Форми організації освітнього процесу Для організації навчально-пізнавальної діяльності дітей перевага надається занятійній моделі організації освітнього процесу. Заняття проводяться, починаючи з 3-го року життя. Тривалість спеціально організованих занять становить: - у групі раннього віку – 10-15 хвилин; - у молодшій групі – не більше 15-20 хвилин; - у середній групі –20-25 хвилин; - у старшій групі –25-30 хвилин. Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин. Організація занять у мовній групі (логопедичній) має свою специфіку. Види логопедичних занять: • фронтальні ігри-заняття – вся група (тривалість - 25 хв.); • підгрупові ігри-заняття – 4-6 дітей (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) (тривалість - 25 хв.); • індивідуальні ігри-заняття – 1 дитина (тривалість - 10-15 хв.) Планування також включає наступні організовані форми освітньої роботи: - організована ігрова діяльність – дидактичні, сюжетно-рольові, режисерські, рухливі, конструкторсько-будівельні, розвивальні, народні, театралізовані ігри, ігри-драматизації тощо; - організована навчально-пізнавальна діяльність – спостереження, віртуальні подорожі, екскурсії у природу й соціум, квести, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті, індивідуальна робота; - організована трудова діяльність – індивідуальні і групові трудові доручення, чергування, колективна праця, господарсько-побутова праця, самообслуговування, праця в природі, художня праця; - організована художньо-продуктивна діяльність – образотворча, музична, літературна, театралізована діяльність, розваги, свята, індивідуальна робота; - організована комунікативно-мовленнєва діяльність – спеціальні мовленнєві заняття, бесіди, розмови, створення і розв’язання певних освітніх ситуацій, спілкування, індивідуальна робота; - організована рухова діяльність – заняття з фізичної культури, музики, різні форми організації дитячої праці, рухливі ігри, фізкультурні свята, розваги, ранкова, пальчикова гімнастика і гімнастика пробудження після денного сну, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи тощо. Самостійна діяльність дітей у закладі дошкільної освіти носить як індивідуальний, так і груповий (колективний) характер. Форми організації самостійної діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня, рухова, комунікативна, мовленнєва тощо.
5. Навчальне навантаження Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Робочий навчальний план на 2020-2021 навчальний рік
Види діяльності за освітніми лініями (за своєю програмою) Кількість занять на тиждень за віковими групами гр № 3 гр.№ 4 гр.№6 гр.№9 гр. №10 гр.№1 гр. № №5 гр. №7 гр. №8 гр. № 2 Ознайомлення із соціумом 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 1 1 1 1 2 2 2 Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 Сенсорний розвиток 2 2 2 - - - - - - - Логіко-математичний розвиток - - - 1 1 1 1 2 2 2 Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 1 1 1 2 2 3 3 3 3 3 Здоров’я та фізичний розвиток 2 2 2 3 3 3 3 3 3 3 Загальна кількість занять на тиждень 10 10 10 12 12 14 14 17 17 17 Додаткові освітні послуги на вибір батьків ( у тому числі діяльність за освітніми лініями варіативної складової Базового компоненту, гуртки, платні послуги) - - - 3 3 4 4 5 5 5 Максимальна кількість занять на тиждень 10 10 10 14 14 16 16 20 20 20 Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину ( в астрономічних годинах) 1,4 1,4 1,4 3,5 3,5 5,3 5,3 8,3 8,3 8,3
6. Види і типи занять В освітньому процесі використовуються різні типи і види занять (групове, підгрупове, індивідуальне), а також міні-заняття упродовж дня. Типи занять: • Фронтальні заняття (вся група) • Групові заняття (до 15 дітей) • Індивідуально-групові заняття (до 8 дітей) • Індивідуальні заняття ( 1-4 дітей) Види занять: • Комплексні заняття; • Тематичні заняття; • Комбіновані заняття; • Домінантні заняття; • Сюжетно-динамічні заняття; • Інтегровані заняття
7. Інноваційна діяльність Для підвищення якості освітнього процесу у ЗДО запроваджуються: Інноваційні освітні технології: Проектна діяльність - ролево-ігрові з елементами творчих ігор «Грамотійко»- Сушко І.В. - дослідницькі, де діти досліджують, експериментують, аналізують «Маленькі дослідники» Заярна Ю.В., «Граємо – логіку розвиваємо» з використанням блоків Дьеніша, Дердель А.Б. - інформаційно-практичні. Діти створюють різні прикладні предмети, які можуть бути використані в реальному житті «Веселі долоньки» малювання в ранньому віці – Колесник О.В., «Цікавинки з солоного тіста»- Волобоєва О.Є. , «Формування основ патріотичне виховання дошкільнят засобами народознавства» - Пісочна анімація ( малювання кольоровим піском на склі), Лозинська В.О. - Емоційний сторітеллінг ( розвиток емоційного інтелекту дитини) Лозинська В.О. - «Звуковисотний музичний розвиток за допомогою діатонічних дзвоників», - «Ритмічний розвиток за методикою К. Орфа», Клімова Г.М.
Інноваційні здоров’язбережувальні технології: * Сінглентно-киснева терапія * Аромотерапія * Фітотерапія ( вживання фітосборів) * Степ-аеробіка « Танцюй на здоров « Танцюй на здоров’я», Лучанінова Н.В. * Дихальна та звукова гімнастика * Елементи художньої гімнастики під час занять з фізкультури, Лучанінова Н.В.
Розділ VI. Завдання та результати освітньої діяльності
Завдання та результати освітньої діяльності по кожному віковому періоду означені у Базовому компоненті дошкільної освіти та програмі «Впевнений старт», за якою працює заклад дошкільної освіти.
Розділ VI. Модель випусника закладу дошкільної освіти
• Сформовані основні фізичні якості, рухові вміння, культурно-гігєнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності; • Сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини; • Сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, само ставлення, самооцінка; • Сформовані навички соціально-визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим; • Сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання , дії з іншими членами суспільства; • Сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт; • Розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування; • Сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; • Сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва; • Розвинуті творчі здібності; • Сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці; • Сформовані навички культури споживання; • Розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому; • Сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами; • Сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу; • Сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності; • Розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесне-логічне мислення; • Сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності; • Сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу; • Сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях; • Сформована культура мовлення та спілкування; • Засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях; • Сформовані загально-навчальні уміння: розуміє діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати; • Сформовані організаційні вміння: уміє організувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками; • Спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.
|