Аналіз роботи Дошкільного навчального закладу № 55 «Дружний» за 2019-2020 навчальний рік
м. Покровськ, 2020
АНАЛІЗ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ № 55 «ДРУЖНИЙ» ЗА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ІНФОРМАЦІЙНІ ВІДОМОСТІ
Дошкільний навчальний заклад №55 «Дружний» відомчий заклад загального типу (ясла - садок). ДНЗ №55 «Дружний» діє згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про забезпечення санітарно – епідеміологічних норм», інструкцією «З організації харчування у дошкільних навчальних закладах освіти» зі змінами і доповненнями, «Базовим Компонентом дошкільної освіти в Україні» - нова редакція, Державною Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», освітньою програмою «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку, Положенням про ДНЗ, Посадовими інструкціями, «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу». ДНЗ № 55 «Дружний» розташований у типовому приміщенні та знаходиться за адресою: м. Покровськ, м-н «Лазурний», 6-а . ДНЗ №55 «Дружний» розрахований на 177 дітей, в минулому році дошкільний заклад відвідувало у середньому – 150 дітей.
Мережа груп та режим їх роботи
№ Відомості Показники 1. Мова навчання ясельні групи українська дошкільні групи українська 2. Кількість груп усього 10 ясельні 3 дошкільні 7 3. Режим роботи груп: 12 годин 10 4. Кількість вихованців 150 5. Кількість працівників усього 67 педагогічний персонал 31 обслуговуючий персонал 36 Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками працювали над створенням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.
Пріоритетні напрямки діяльності
Колектив дошкільного навчального закладу у 2019-2020 навчальному році продовжував вдосконалювати навчально-виховну роботу за програмою виховання та навчання дітей дошкільного віку «Я у Світі» та програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2018-2019 н.р., та у зв’язку з розвитком нового змісту дошкільної освіти, педагогічний колектив закладу свою діяльність направляв на реалізацію основних завдань:
1. Організовувати роботу з національно-патріотичного виховання дошкільників на основі формування духовних цінностей, позитивно-ціннісного ставлення до близьких людей, ознайомлення з історією рідного краю, культурою і традиціями українського народу. 2. Ефективно використовувати сучасні підходи до впровадження здоров’язбережувальних технологій в систему фізкультурно-оздоровчої роботи. 3. Забезпечити наступність в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового, фізичного, естетичного, інтелектуального виховання між дошкільною і початковою ланками освіти, створювати фундамент успішності дитини в умовах нової української школи. 4. Продовжувати роботу з соціально - фінансової освіти дітей дошкільного віку за програмою «Афлатот», спрямувавши спільні зусилля педагогічного колективу та батьків на те, щоб через економічне виховання розвивати творчий потенціал кожної дитини, адаптувати її до життя в сучасному світі, навчати мислити і діяти за законами економіки З метою вирішення даних завдань були проведені семінари, консультації, диспути, організовано педагогічні ради, що сприяло збагаченню знань педагогів з даного питання та підвищенню їх професійного рівня. Програмове забезпечення освітнього процесу в ДНЗ Педагогічний колектив з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме: 1. Базовий компонент дошкільної освіти. 2. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти. 3. «Я у світі», програма розвитку дитини дошкільного віку (нова редакція). 4. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». 5. Психолого-педагогічне проектування (всі педагоги); 6. Програма з соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот» (середні, старші групи); 7. Програма “Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку”. 8. Технологія розвитку творчої особистості (ТРВЗ), автор Г. Альтшуллер; 9. Музичні ігри Железнових; 10. Логіко-математичні блоки Дьєнеша; 11. Технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка; 12. Пісочна терапія. Відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», Базового компоненту дошкільної освіти та на основі Програми розвитку ДНЗ освітній процес організовано у : Формах – колективній та індивідуальній; Типах життєдіяльності дітей – групові, індивідуально-групові, індивідуальні. Навантаження дітей у формі занять розпочинається з першої молодшої групи (третій рік життя). Тривалість прямого навчання упродовж організованої пізнавальної діяльності однієї дитини або окремої групи дітей відповідає вимогам програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі».
Інновації З метою удосконалення навчально-виховного процесу вихователі дошкільного закладу використовують інноваційні технології. Однією з інноваційних технологій, за якою працював наш дошкільний заклад у 2018-2019 навчальному році є метод проектів - це одна із особистісно орієнтованих технологій, спосіб організації самостійної діяльності дітей, спрямований на реалізацію завдань навчального проекту, що включають у собі групові методи, дослідницькі, пошукові та інші. У своїй діяльності ми використовуємо різні види проектів : - ролево-ігрові з елементами творчих ігор «Грамотійко» - Сушко І.В., «Вивчаємо англійську весело» - Черкашина Т.В., «Ми -захисники природи» розвиток екологічної свідомості - Шевченко Ю.К. - дослідницькі, де діти досліджують, експериментують, аналізують «Маленькі дослідники» Заярна Ю.В., «Граємо – логіку розвиваємо» Дердель А.Б., - інформаційно-практичні. Діти створюють різні прикладні предмети, які можуть бути використані в реальному житті «Веселі долоньки» малювання в ранньому віці – Колесник О.В., «Лялька-мотанка» - Волобоєва О.Є. та інші.
Аналіз кадрового забезпечення
Протягом навчального року змінювався кількісний та якісний склад педагогів. Станом на 31.05.2019 року дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 23 вихователів, 2 музичних керівника, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізичного виховання, 1 вчитель-логопед, 1 хореограф. Всього 31 педагогів.
Освітній рівень педагогів:
Кваліфікаційний рівень педагогів:
Методична служба
Протягом року методична робота з педагогічним колективом та робота методичного кабінету була направлена на підвищення професійної компетентності і майстерності педагогів, оволодіння інноваційними технологіями, забезпечення якості освіти, збагачення інтересів, задоволення духовних і професійних потреб педагогів. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ДНЗ показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності. Результатом проведеної роботи є те, що вихователі дошкільного закладу використовують в роботі з дітьми сучасні інноваційні технології, інтерактивні методи навчання. Педагоги мають свої власні методичні розробки. З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом року різні форми методичної роботи. Найважливішою формою підвищення рівня креативності та педагогічної майстерності педагогів була педрада. Проведені педради відзначались актуальністю, науковістю педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік. Так, цікаво та змістовно були проведені педради з таких тем: «Шляхи організації навчально-виховного процесу в ДНЗ у 2018-2019 н.р.» - вересень 2018р., «Патріотичне виховання у контексті розвитку морально-духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку» - листопад 2018р. «STREAM-освіта, або стежинки у Всесвіт» - лютий 2019 р., «Результативність навчання дошкільників» - травень 2019 р. Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи (ділові ігри, ігрові та психологічні вправи, робота в мікрогрупах, електронні презентації, моделювання, психолого-педагогічне проектування, анкетування тощо), що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога. Під час роботи педагогічних рад було використано інноваційні методи роботи, такі як: інтерактивна бесіда, робота в групах, педагогічний аукціон, бюро педагогічних знахідок, творча валіза молодого педагога, презентації з досвіду роботи досвідчених педагогів. На базі ДНЗ №55 «Дружний» в 2018-2019 н.р. ефективно працював постійно - діючий семінар для вихователів міста «Формування основ фінансової освіти дошкільнят за програмою «Афлатот». Його метою було розширення та уточнення знань педагогів міста про актуальність економічного виховання дітей дошкільного віку, підвищення рівня теоретичної підготовки педагогів щодо питань економічного виховання дошкільників в умовах сьогодення, розкриття необхідності посилення економічного виховання, сприяння оволодінню педагогами основними засобами цілеспрямованого впливу на формування особистості дошкільників, розширення та уточнення знань соціальної та фінансової грамотності, форм та методів економічного виховання дітей дошкільного віку. Педагоги закладу мають цікаві методичні напрацювання по цій темі і пропагують їх як творчі досягнення на міських і обласних об'єднаннях і семінарах з економічного виховання. Актуальним щодо підвищення якості роботи з цієї теми педагогів стало напрацювання творчої групи. З метою пошуку нових технологій, форм і методів роботи творча група закладу працювала над темою: Реалізація освітнього проекту: «Соціально-економічне виховання дошкільнят» . Під час аналітико-діагностичного етапу педагогічний колектив визначав освітні проблеми щодо різних підходів забезпечення соціально-економічного виховання дошкільнят, формування економічної культури. Вивчав вимоги Базового компонента дошкільної освіти щодо соціально-економічного виховання. Другим етапом роботи став проектний етап, під час якого проведено засідання круглого столу за темою: «Аналіз державних законодавчих документів про пріоритетні напрямки економічної освіти в Україні». А також консультації: • «Базовий компонент дошкільної освіти про економічне виховання»; • Програма «Афлатот» в дії; • «Створення предметно-ігрового економічного середовища для дошкільнят». Члени творчої групи провели діагностику економічних знань дошкільників та зібрали педагогічний консиліум, на якому розглянули питання «Оволодіння дитиною системою елементарних економічних знань». З метою реалізації особистісно-орієнтованого підходу в організації та забезпечення дітей економічною освітою, орієнтування на дитину, яка має власні можливості, під час впроваджувального етапу, колектив організував свою роботу за напрямками: • «Соціально-економічні аспекти формування здорового способу життя» (первинні економічні потреби в житлі, їжі, безпеці і здоров’ї тощо) • «Формування економного дбайливого ставлення до довкілля» (види ресурсів, їхня обмеженість, екологія, товари і послуги) • «Трудове виховання – підґрунтя економічної освіти дошкільників» (необхідність праці в житті людини, професії) • «Культура економічної діяльності» (підприємство, бізнес, гроші) «Роль економічних ігор у формуванні особистості дитини». Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять та режимних моментів. Протягом року всі вихователі та спеціалісти провели відкриті заняття. Найцікавіші заняття провели вихователі та спеціалісти: - Шевченко Ю.К. «Бережи природу» - заняття з екологічною направленістю; - Заярна Ю.В. – «Пригоди в пісочному містечку» - пошуково-дослідницька діяльність; - Олефір О.О. – «В гостях у казки «Теремок» - сенсорний розвиток дітей раннього віку; - Сушко І.В. – «День народження у букви «Р» - розвиток фонетико-фонематичної компетенції у дошкільників; - Дердель А.Б. - «Сходинки до математики» заняття з логіко-математичного розвитку; - Бабанська Л.М. – «Казки доброму навчать» - з мовленнєвого розвитку дітей логопедичної групи; - Костіна К.В. – «Стежинками добра» - духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку, та інші, які сприяли підвищенню рівня творчої майстерності, гуманізації педагогічного процесу, забезпеченню нових підходів до організації діяльності, акцентуванню уваги на соціалізацію педагогічного процесу, індивідуального розвитку особистості. Всі заняття, які проводились педагогами з дітьми були змістовними, інтегрованими, з використанням інноваційних педагогічних технологій. Під час занять змінювалися форми та види роботи з дітьми, витримувалася єдність освітніх, розвивальних, виховних функцій навчання, використовувалися цікаві ігрові прийоми, заохочення та стимулювання дітей, доцільний демонстраційний і роздатковий матеріал. Впровадження інноваційних технологій не лише допомагає дітям в оволодінні знаннями, але й розвиває особисті задатки, креативне мислення, що в цілому сприяє підвищенню рівня навчально-виховної роботи в закладі. Обов’язково проводилось обговорення переглянутих занять, а використання оцінних карток значно підвищило активність і відповідальність кожного вихователя, вдосконалило навички педагогічного аналізу. Особливу увагу педагоги приділяли індивідуальній роботі, що сприяла подальшому розвитку дітей і адаптації до шкільного навчання. Робота динамічної групи була направлена на вивчення системного підходу та шляхів оптимізації взаємодії ДНЗ та початкової школи для забезпечення наступності і перспективності в їх роботі. Метою роботи членів групи стала систематизація наявного позитивного досвіду професійної взаємодії, удосконалення наступності ДНЗ та школи, використовуючи сучасні форми розвивального навчання. Анкетування і діагностування педагогічних працівників щодо виявлення результатів діяльності педагогів з оновлення змісту освітнього процесу показали, що значна частина педагогів працює над цим питанням, поповнює дидактичний матеріал відповідно до сучасних вимог, але обізнаність окремих педагогів щодо новітніх технологій носить поверховий характер, що призводить до малоефективного використання їх у роботі з дітьми. В основному це педагоги, які працюють в дошкільному закладі нещодавно. Досвіду вони набувають не тільки під час методичних заходів ДНЗ, а і в «Школі молодого вихователя». Основною проблемою, яка була виявлена під час досліджень діяльності таких вихователів, можна назвати недостатню професійну компетентність молодих вихователів. Зазначене взято до уваги і з метою забезпечення умов для успішного вдосконалення й окреслення змісту професійної діяльності педагогів у 2019–2020 навчальному році планується посилити методичне зростання педагогічної майстерності, збільшити кількість практичних форм з метою підвищення якості оволодіння педагогами різноманітними ефективними прийомами і методами роботи з дітьми. Аналіз впровадження зазначених форм методичної роботи з педагогами показав, що вони дали позитивний результат, допомогли вихователям здійснювати проблемний аналіз, рефлексію (бачити не тільки свої досягнення, а й недоліки у роботі) і на основі отриманих даних моделювати, планувати свою діяльність, одержувати позитивні результати, що включала вивчення теоретичних питань та набуття практичних навичок. Отже, основним завданням для покращення і вдосконалення роботи методичної служби на 2018/2019 навчальний рік є: 1. Забезпечення подальших умов по залученню педагогів до участі в районних і обласних конкурсах професійної майстерності. 2. Підтримувати та стимулювати процес особистісно-професійного зростання професійного інтелекту педагогів. 3. Посилити методичне зростання педагогічної майстерності, збільшити кількість практичних форм з метою підвищення якості оволодіння педагогами різноманітними ефективними прийомами і методами роботи з дітьми.
Робота щодо підвищення фахової майстерності
Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. Головні нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України свідчать: - «Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов'язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру». (Закон України «Про освіту») - «Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення – важлива умова модернізації освіти». (Національна доктрина розвитку освіти) Особлива увага приділялася самоосвіті педагогічний працівників. Педагогічна робота здійснювалася різнобічно: участь у МО, консультаціях, вивчення методичної та психологічної літератури. З метою підвищення теоретичного фахового рівня були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дитячий садок», «Дитячий садок. Управління», «Дошкільний навчальний заклад», «Вихователь-методист дошкільного закладу». З метою реалізації основних завдань, щодо формування особистості дошкільника, педагогічний колектив працював над створенням єдиного методичного простору. Окрім самоосвіти в ДНЗ використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: відвідування педагогічних майстерень, майстер-класів на базі ДНЗ району, вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами Інтернет-ресурсів. Упродовж всього навчального року активізувалась робота над підтриманням іміджу ДНЗ: розроблено та виготовлено портфоліо ДНЗ у відповідності до сучасних вимог, оновлено візитку та емблему ДНЗ.
Результати атестації
З метою стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу проводиться атестація педагогів. Атестація педагогічних працівників у дошкільному закладі проводиться відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. Усі документи по організації і проведенню атестації ведуться і оформляються згідно з установленими термінами. В дошкільному закладі складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років. За минулий навчальний рік на курсах підвищення кваліфікації при Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти підвищили свою фахову майстерність 4 вихователів, вчитель-логопед та музичний керівник. На високому рівні проведено тижні педмайстерності, які згідно результатів опитування педагогів, залишаються найбільш ефективною формою роботи з вивчення діяльності педагогів, які атестуються. За результатами атестації: - Корнєєвій Н.В. – підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії»; - Кутній Т.В. – підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст». - Костіній К.В. - присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». - Климовій Г.М. - присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»; - Сушко І.В. – присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователю, а й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалась система роботи педагога шляхом відвідування занять, різних інших видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців.
Самоосвітня діяльність педагогів Основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності педагогів ДНЗ №55 є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності. Участь у професійних конкурсах є демонстрацією творчого росту колективу. Адміністрація закладу завжди підтримує та стимулює творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експерементальну роботу педагогів. Реалізувати результати самоосвітньої діяльності педагоги мали можливість у різноманітних методичних заходах, конкурсах, фестивалях, виставках. Серпень 2019 – прийняли участь в регіональній виставці новаторських практик «Українське мейкерство»; Вересень 2019 – проведено огляд-конкурс «Готовність груп до 2018-2019 навчального року»; Жовтень 2019 – фестиваль українських народних ігор на свіжому повітрі; У листопаді 2019 – квест-гра для вихователів «Подорожуємо по рідному місту»; В грудні 2019 – прийняли активну участь у підготовці та проведенні новорічних свят та благодійних акцій ПрАТ «ШУ «Покровське»; Січень 2019 – «Місто професій» - квест-гра; Педагоги, які закріплені за міськими методичними об’єднаннями, творчими групами активно працювали, ділилися з колегами отриманою інформацією про цікаве й раціональне застосування в педагогічній діяльності ДНЗ.
Наступність роботи ДНЗ зі школою. На виконання завдання «Забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного шкільного навчання дітям старшого дошкільного віку» проводилася робота з організації співпраці дошкільного закладу зі школою. Для забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти, адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі та їх всебічного гармонійного розвитку наш колектив забезпечив тісну співпрацю педагогів НВК №10 та батьків майбутніх першокласників. Відбулося засідання «Круглого столу» з теми «Скоро нас чекає школа», де вихователі ДНЗ, батьки, вчителі та медичні працівники ознайомили присутніх із особливостями діагностики готовності дітей до школи, шляхами підготовки дітей до школи та були дані відповіді на запитання. На засіданні круглого столу «Психолого-педагогічний супровід підготовки дитини до шкільного життя» висвітлювались питання додаткових освітніх програм як можливість реалізації варіативного змісту дошкільної освіти у світі готовності дитини до шкільного життя. Педагоги висловлювались про потребу організації взаємовідвідування навчально-пізнавальної діяльності вчителями майбутніх першокласників, а вихователями дітей старшого дошкільного віку уроків організованих учителями 1 класу. Адже питання системного психолого-педагогічного супроводу дошкільників у напрямі безперервності та наступності між дошкільним закладом і школою залишається актуальним.
Робота з батьками
Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця з батьківською громадою, спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Допомога дошкільного навчального закладу батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається всіма педагогічними працівниками: керівником закладу, психологом та логопедом, вихователями у формі групових та індивідуальних, усних і письмових. Питання, які виникають у батьків, не залишаються без уваги всіх працівників дошкільного закладу. Традиційно з батьками проведено: збори для батьків, які поступають у ДНЗ; групові збори, бесіди, консультації; інструктажі при прийомі дітей; свята та розваги за участі батьків; виставки дитячих образотворчих робіт; конкурси, анкетування батьків. Для батьків поповнювалися інформаційні батьківські куточки, папки-пересувки, робота консультативного центру для батьків з підготовки дітей до школи. Вони проводились за тематикою та терміном, встановленим річним планом ДНЗ. Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Особливого значення мали заходи: - спортивно-родинні свята, які несли пропаганду здорового способу життя; - музичні свята та розваги пропагували роботу закладу; - виставка образотворчих родинних робіт та саморобок; - групові тематичні виставки: родинні, сезонні, до свят тощо. У березні 2019 р. в ДНЗ традиційно було проведено Тиждень театру, в рамках якого для батьків всіх вікових груп були продемонстровані театральні вистави, в яких кожна дитина розкрила в собі актора. Традиційно для батьків організовувались консультування у батьківських куточках, виставки психолого-педагогічної літератури та дидактичних ігор для дошкільників, а також виставки робіт дітей з ручної праці, зображувальної діяльності, гурткової роботи та інші. Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку. В наступному році плануємо продовжувати та удосконалювати роботу в даному напрямку. Психологічна просвіта батьків здійснювалась шляхом організації роботи психологічної школи для батьків «Досвідчені батьки – щасливі дітлахи» (керівник проекту – практичний психолог Лозинська В.О.). Метою цієї роботи стало формування психологічної культури батьків у розумінні особливостей розвитку дітей дошкільного віку, формування навичок конструктивної взаємодії між батьками та дітьми, спонукання дорослих використовувати отримані знання на практиці, що допомогло батькам пізнати свою дитину, її темперамент, психологічні особливості сприймання та пізнання світу. Цінність даної просвітницької роботи полягала в тому, що батьки отримали не загальну інформацію, а конкретні знання про власну дитину, які мають визначальне значення у профілактиці емоційних порушень у поведінці дитини. Крім цього батькам надавалась література з питань виховання та розвитку дітей з бібліотеки психолога, пам'ятки, буклети, індивідуальні консультації. Зустрічі сприяли створенню необхідних умов для формування відповідальних взаємин з сім'ями вихованців та розвитку компетентності батьків, здатності вирішувати різні типи соціально - педагогічних ситуацій, пов'язаних з вихованням дитини. Анкетування батьків закладу свідчить про те, що більшість батьків вихованців (82%) відзначають, що діти із задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої; батьків задовольняють вимоги педагогів та їх ставлення до дітей (80%); 90% членів сімей вихованців із задоволенням та інтересом спілкуються з педагогами ДНЗ. Умови, створені для розвитку, навчання і виховання дітей, оцінюють позитивно; високий рівень задоволеності роботою ДНЗ і його педагогічним колективом мають 95% опитаних батьків, середній рівень – мають 5%. Але ще існують деякі проблеми, які потребують вирішення в роботі з батьками: - підвищення психолого-педагогічної культури молодих батьків; - індивідуальний підхід до роботи з сім’ями вихованців ДНЗ; - урахування вікових особливостей характеру батьків; - усебічне вивчення багатоаспектної специфіки кожної сім’ї. У майбутньому ми плануємо також плідно працювати з батьками.
Психологічна служба Здійснювана в 2019-2020 навчальному році в ДНЗ №55 «Дружний» цілеспрямована робота психологічної служби була частиною всього навчально-виховного процесу, націленого на створення оптимальних умов для супроводження виховного процесу, інтелектуального та особистісного розвитку кожного вихованця та реалізацію національних, державних та регіональних програм. Головна мета роботи психологічної служби ДНЗ досягнута у вигляді якісного психологічного супроводження навчально-виховного процесу. Задля реалізації даної мети протягом року практичний психолог сприяла розвитку психологічних спрямованостей дітей (пам'яті, уваги, уяви, мислення); підтримує сталий розвиток дитини; становленню свідомості вихованців; формуванню особистості дошкільника, розвитку емоційної сфери, вихованню творчого ставлення до життя, формуванню у дітей цілісної картини реального світу, дитячого світобачення, первинної системи ціннісних орієнтацій групові розвиваючі заняття). Проводилася робота по формуванню елементарних форм самосвідомості (заняття для дітей старшого дошкільного віку " Який Я!", "Світ навколо мене"), формуванню соціально-морального (заняття для всіх вікових категорій "Добрі тварини") ,емоційно - цілісного, пізнавального (заняття з розвитку пізнавальних процесів), мовного, креативного розвитку дітей, вихованців ДНЗ. Сприяла збагаченню їх індивідуального досвіду позитивними враженнями від спільної з іншими життєдіяльності (заняття - практикум "Спілкуймося без інтернету"). Комплекс роботи психолога прослідковується у взаємодії з батьками вихованців та вихователями всіх вікових груп. Для батьків проводилися наступні практикуми " Готовність дитини до школи" , " Виховання Любов'ю", виступи на батьківських зборах тощо. Вихователі ж постійно отримують нові знання щодо збереження психічного здоров'я та профілактики СЄВ на постійно діючому семінарі "Психологічне здоров'я вихователя". Проводяться групові та індивідуальні консультації. Грунтовна робота ведеться з молодими спеціалістами. Проведено практикуми: "Розвиток емоційного інтелекту", "Ранкове коло - як іноваційний метод работи вихователя". Також одним з основних напрямків у роботі практичного психолога стало виконання національних, державних та регіональних програм за для проведення профілактичної, корекційної роботи: щодо подолання дитячої безпритульності та бездоглядності - розроблено папку-пересувку "Піклуймося про здоров'я своєї дитини", виступ на педгодині : "Гармонія в родині - запорука щасливої дитини"; щодо виконання Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»,виховання гендерної культури та гендерної рівності в системі освіти: практикум для батьків " Хлопчики і дівчатка: такі однакові і такі різні"; щодо виконання Закону України "«Про попередження насильства в сім’ї»: практикум для батьків " Батьки і діти : шляхи взаємодії". Також постійно ведеться робота з вихованцями, які прибули із зони АТО ( моніторинг їх адаптаційного періоду, діагностика емоційної сфери, індивідуальні консультації з батьками тощо). Також під час впровадження програми ISDP (за якою у Лозинської В.О. також є сертифікат) для батьків постійно демонструються відеоролики за різними тематиками. Під час роботи практичний психолог здійснювала роботу по пошуку і відбору здібних дітей, забезпечувати психолого-педагогічне супроводження потенційно здібних, обдарованих дітей. Організувала й здійснила комплексне вивчення соціально-педагогічної готовності до навчання у школі з метою вивчення особливостей підготовленості й можливостей дитини для подальшого навчання. ( 50 дітей старшого дошкільного віку) Лозинська В.О. постійно підвищує свій кваліфікаційний рівень. У поточному році вона пройшла курси підвищення кваліфікації у Донецькому обл ІППО.; сертифікат про проходження онлайн -курсів : " Участь батьків у організації інклюзивного навчання"; сертифікат " Робота з дітьми з розладами аутичного спектру"
Медико-профілактична робота
Медико-профілактична робота здійснювалась відповідно до затвердженого плану. В дошкільному закладі виконувались всі заходи лікувально-профілактичного характеру: профілактичні щеплення, антропометрія, перевірка постави, огляд на педикульоз. Особлива увага приділялась організації гігієнічного навчання працівників закладу та веденню санітарно-просвітницької діяльності серед батьків, що дало можливість значно підвищити рівень обізнаності серед вищезазначених категорій осіб. Протягом року саме турбота про здо¬ров'я наших вихованців була і лишається одним із пріоритетів роботи дошкільного навчального закладу, тому передусім перед вихователями постав¬лено завдання вибору найбільш оптимальних засобів виховання і навчання дітей з метою покращення їх фізичного розвитку та стану здоров'я. У 2019-2020 навчальному році під постійним контролем було питання відвідування дітьми дошкільного навчального закладу та виявлення причин невідвідування дітьми ДНЗ. Потребує особливої уваги робота з батьками з метою зниження проценту безпричинного невідвідування дітьми ДНЗ. В закладі створені умови з метою доцільного використання рухового простору та режимного часу у забезпечені потреб дитини в моторній діяльності організації рухової активності. Діяльність педагогів закладу у сфері фізичного виховання спрямована на зміцнення здоров’я, повноцінний фізичний розвиток, підвищення рівня сформованості у дітей рухових навичок та вмінь, розвиток фізичних якостей.
Поповнення матеріально-технічної бази Велике значення у закладі надається естетичному оформленню приміщення. Протягом року був здійснений поточний ремонт приймальних кімнат, туалетних кімнат у групах, коридорів. Перед початком літнього оздоровчого періоду педагоги разом з батьками вихованців пофарбували споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику. Особливим надбанням ДНЗ цього року стали інформаційні куточки для гостей та батьків вихованців закладу: патріотичний куточок, де розміщуються роботи дітей за напрямком національно-патріотичного виховання, куточки добрих справ та творчості, де відображається життя садочку у фоторепортажах, та куточок профспілкового комітету. Велика увага приділяється благоустрою території дитячого садка. Протягом 2019-2020 навчального року були висаджені нові квіти, опиловані сухі та аварійні дерева, постійно ведеться робота по вдосконаленню навчально-розвивального середовища ДНЗ. Утримання та влаштування території та будівлі закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дошкільних закладів.
Таким чином, аналіз роботи в минулому навчальному році засвідчує, що робота закладу була спрямована на оволодіння психолого-педагогічними теоретичними напрямками роботи з дітьми, а отримані результати дають змогу оцінити діяльність дошкільного навчального закладу - на достатньому рівні.
|